تسویه بدهی مالیاتی و ارائه اظهارنامه مالیاتی ؛ شرط برخورداری از تخفیف مالیاتی

با موافقت نمایندگان صورت گرفت؛

تسویه بدهی مالیاتی و ارائه اظهارنامه مالیاتی ؛ شرط برخورداری از تخفیف مالیاتی

با موافقت نمایندگان در خانه ملت، شرط برخورداری از تخفیف مالیاتی، تسویه بدهی مالیاتی سال قبل و ارائه اظهارنامه مالیاتی مربوط به سال جاری در مهلت اعلام شده از سوی سازمان امور مالیاتی است.

به گزارش خانه ملت، نمایندگان در نشست علنیامروز (چهارشنبه ۲۱ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی، با الحاق تبصره ای به ماده ۱۰۵ قانون مالیات های مستقیم موافقت کردند که به ازای هر ده درصد (۱۰%) افزایش درآمد اشخاص موضوع این ماده نسبت به درآمد سال گذشته آنها، یک واحد درصد و حداکثر تا پنج واحد درصد از نرخ های مذکور کاسته می شود.

براساس بند ۲۷ لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم متن زیر به‌عنوان تبصره(۷) به ماده(۱۰۵) الحاق می‌شود:

تبصره۷- به ازای هر ده درصد (۱۰%) افزایش درآمد اشخاص موضوع این ماده نسبت به درآمد سال گذشته آنها، یک واحد درصد و حداکثر تا پنج واحد درصد از نرخ های مذکور کاسته می شود. شرط برخورداری از این تخفیف تسویه بدهی مالیاتی سال قبل و ارائه اظهارنامه مالیاتی مربوط به سال جاری در مهلت اعلام شده از سوی سازمان امور مالیاتی است.

براساس ماده ۱۰۵قانون مالیات های مستقیمجمع درآمد شرکت ها و درآمد ناشی از فعالیت های انتفاعی سایر اشخاص حقوقی از منابع مختلف درایران یا خارج از ایران تحصیل می شود، پس از وضع زیان های حاصل از منابع غیر معاف وکسر معافیت های مقرر به استثنای مواردی که طبق مقررات این قانون دارای نرخ جداگانه ای می باشد، مشمول مالیات به نرخ بیست و پنج درصد (۲۵%) خواهند بود./

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا