نحوه تعیین درآمد مشمول مالیات اشخاص حقوقی مشخص شد

 با موافقت نمایندگان صورت گرفت
نحوه تعیین درآمد مشمول مالیات اشخاص حقوقی مشخص شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نحوه تعیین درآمد مشمول مالیات اشخاص حقوقی را مشخص کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۱ اسفند) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم با بند ۲۸ این لایحه که در مورد درآمد مشمول مالیات اشخاص حقوقی است، موافقت کردند.
براساس بند ۲۸ این لایحه، ماده(۱۰۶) قانون به‌شرح زیر اصلاح شد:
ماده ۱۰۶- درآمد مشمول مالیات در مورد اشخاص حقوقی به‌استثنای درآمدهایی که طبق مقررات این قانون نحوه دیگری برای تشخیص آن مقرر شده است براساس احکام مواد(۹۵) و (۹۷) و تبصره‌های آن تشخیص می‌گردد.
همچنین نمایندگان با بند ۳۰ و ۳۱ این لایحه نیز موافقت کردند.
در بند ۳۰ این لایحه آمده است در تبصره های(۲) و (۳) ماده(۱۱۵) قانون عبارت «تبصره‌های ماده(۱۴۳)» با عبارت «تبصره(۱) ماده(۱۴۳) و ماده(۱۴۳) مکرر» جایگزین می‌گردند.
همچنین براساس بند ۳۱ این لایحه در تبصره ماده(۱۳۰) قانون عبارتهای «سال ۱۳۸۱» و «ده میلیون (۱۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال» به‌ترتیب جایگزین عبارتهای «سال ۱۳۶۸» و «یک میلیون (۱.۰۰۰.۰۰۰) ریال» می‌شود.
در ماده ۱۳۰ قانون مالیات‌های مستقیم آمده است بدهی‌های گذشته موضوع مواد (۳) تا (۱۶) و تبصره (۳) ماده (۵۹)،  ماده (۱۲۹) قانون مالیات‌های مستقیم ‌مصوب‌۳/۱۲/۱۳۶۶ و اصلاحیه‌های بعدی آن قابل مطالبه و وصول نخواهد بود.

براساس تبصره اصلاح شده این ماده وزارت امور اقتصادی و دارایی می‌تواند بدهی ‌مالیات هایی که سال تحصیل درآمد مربوط یا تعلق آنها حسب مورد قبل از سال ۱۳۸۱ باشد را تا سقف یک میلیون (۱۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال ‌برای هر مؤدی در نقاطی که مقتضی  بداند کلاً و جزئاً مورد بخشودگی قرار دهد./

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا