حداقل دستمزد ساعتی سال ۹۳ مشخص شد

جدول ۴ ساله تغییرات مزد ساعتی؛

حداقل دستمزد ساعتی سال ۹۳ مشخص شد

توجه: جهت مشاهده ارقام دقیق حداقل دستمزد ساعتی در سال ۱۳۹۳ به خلاصه بخشنامه حداقل دستمزد ۱۳۹۳ مراجعه کنید. جهت مشاهده خلاصه بخشنامه اینجا کلیک کنید.

هر کارگر حداقل بگیر مشمول قانون کار در سال ۹۳ به ازای هر ۱ ساعت کار ۲۷۶۷۸ ریال و به ازای هر ۱ ساعت اضافه کاری ۳۸۷۴۹ ریال دریافت خواهد کرد، با این حال طبق مصوبه شورای عالی کار حداقل مزد روزانه امسال کارگران به میزان ۲۰۲۹۷ تومان تعیین شده است.

به گزارش مهر، طبق مصوبه افزایش حداقل دستمزد سال جاری مشمولان قانون کار و کارگران از ۴۸۷ هزار و ۱۲۵ تومان امسال به ۶۰۸ هزار و  ۹۱۰ تومان، میزان حداقل دستمزد ساعتی شاغلان نیز تغییر کرد.

بر این اساس، هر کارگری که در سال جاری از حداقل دستمزد برخوردار باشد به ازای هر ۱ ساعت کار به میزان ۲۷۶۷۸ ریال و به ازای هر ۱ ساعت اضافه کاری نیز به میزان ۳۸۷۴۹ ریال دریافت می کند.

طبق مصوبه شورای عالی کار هر کارگر در سال جاری باید حداقل ۶۰۸ هزار و ۹۱۰ تومان برای یکماه کار دستمزد دریافت کند. از سویی طبق استانداردهای موجود هر نفر نیروی مشمول قانون کار باید در هفته ۴۴ ساعت و در ماه نیز ۱۷۶ ساعت، کار انجام دهد.

فرمول محاسبه میزان حداقل دستمزد ۱ ساعت کار در روز بر مبنای حداقل مزد روزانه تعیین شده و اشتغال ۷ ساعت و ۳۳ دقیقه (۷.۳۳) در هر روز به دست می آید. از سویی برای محاسبه اضافه کاری افراد شاغل در بنگاه ها و واحدهای مختلف اقتصادی کشور، افراد برای هر ساعت اضافه کاری به میزان ۱.۴ ساعت مزد دریافت می کنند.

ارقام دریافتی به ازاء هر ساعت کار و یا هر یک ساعت اضافه کاری در سال ۹۳ از سوی حداقل بگیران، کمترین میزان حقوقی است که در سال آینده از سوی کارفرمایان و واحدهای مشمول قانون کار کشور پرداخت خواهد شد. در عین حال، میزان دریافتی سایر گروه های شغلی از ارقام حداقلی به مراتب بالاتر خواهد بود.

 

 جدول ۴ ساله تغییرات مزد ساعتی (ارقام به تومان)

سال

حداقل مزد ماهیانه

حداقل مزد روزانه

حداقل مزد ساعتی

اضافه کاری برای هر ساعت

۱۳۹۰

۳۳۰۳۰۰

۱۱۰۱۰

۱۸۷۷

۲۶۲۸

۱۳۹۱

۳۸۹۷۰۰

۱۲۹۹۰

۲۲۱۵

۳۱۰۱

۱۳۹۲

۴۸۷۱۲۵

۱۶۲۳۷

۲۷۶۸

۳۸۷۵

۱۳۹۳

۶۰۸۹۱۰۰ ریال

۲۰۲۹۷۰ ریال

۲۷۶۷۸ ریال

۳۸۷۴۹ ریال

توجه: جهت مشاهده ارقام دقیق حداقل دستمزد ساعتی در سال ۱۳۹۳ به خلاصه بخشنامه حداقل دستمزد ۱۳۹۳ مراجعه کنید. جهت مشاهده خلاصه بخشنامه اینجا کلیک کنید.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا