معافیت اموات از مالیات بر ارزش افزوده کفن و دفن

معافیت اموات از مالیات بر ارزش افزوده کفن و دفن

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور گفت: هزینه کفن و دفن براساس بند ۸ ماده ۱۲قانون از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، معاف شد.
علیرضا طاری در پاسخ به پرسشی در خصوص دریافت مالیات بر ارزش افزوده از کفن و دفن، گفت: هزینه های کفن و دفن (فروش قبر) از مصادیق بند ۸ ماده ۱۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده بوده که معاف از مالیات است.

او گفت: ابهامی در قانون فعلی در این خصوص وجود داشت که در اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده این ابهام برطرف شده و در صورت تصویب توسط مجلس شورای اسلامی، هیچ شائبه ای در این زمینه وجود نخواهد داشت.
علی عسکری رییس سازمان امور مالیاتی کشور نیز در این خصوص گفت: با تلاش های صورت گرفته خدمات مربوط به کفن و دفن از پرداخت مالیات معاف شد.
او در رابطه با دریافت مالیات از خدمات بهشت زهرا، گفت: طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده عرضه انواع کالا و خدمات مشمول پرداخت مالیات است.
او گفت: کالا و خدمات معاف از مالیات ارزش افزوده در ماده ۱۲ قانون به صراحت نام برده شده، بنابراین هر نوع خدمت و کالایی که در این لیست نباشد، مشمول مالیات است.
در حالی که معافیت از پرداخت مالیات برای کفن و دفن در قانون قبلی نبود، اما رییس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: با تلاش های انجام شده از این پس خدمات مربوط به کفن و دفن از پرداخت مالیات معاف می شود.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا