شکاف دستمزد زنان ومردان در حوزه فناوری کمتر از سایر مشاغل است

یک بررسی نشان می دهد که مشاغل فناوری نسبت به سایر مشاغل کمترین شکاف دستمزدی را از لحاظ جنسیتی دارد و تنها شکاف موقعیتی می تواند در دستمزد میان زنان و مردان شاغل در این بخش فناوری تفاوت ایجاد کند.

شکاف دستمزد زنان ومردان در حوزه فناوری کمتر از سایر مشاغل است

این بررسی که توسط کلودیا گلدین اقتصاد دان (در حوزه کار) این مرکز آموزش عالی انجام شده ، نشان می دهد که بسیاری از مشاغل فناوری، کمترین شکاف دستمزدی را از لحاظ جنسیتی نسبت به سایر مشاغل دارد.

وی متوجه شد که برنامه ریزان کامپیوتر و محققان کامپیوتر زن، حدود ۹۰ درصد درآمد مردان را کسب می کنند.

این بررسی همچنین نشان داد که دستمزد زنان شاغل در بخش فناوری اندکی بهتر از متخصصان مالی زن است زیرا حقوق متخصصان مالی زن تنها ۶۶ درصد همکاران مرد خود است و پزشکان و یا جراحان زن حدود ۷۱ درصد حقوق همکاران مرد خود درآمد دارند.

به گفته گولدین، تا حدودی دلیل واضحی وجود دارد زنان شاغل در بخش فناوری به اندازه همکاران مرد خود درآمد داشته باشند زیرا مشاغل فناوری ظاهرا فشار زمانی کمتری دارد.

وی در توضیح این موضوع می افزاید: همچنین مشاغل فناوری برنامه زمانی منعطف تری دارد و می توان آن را در هر مکان و هر زمانی انجام داد.

اما این خبر خوب در مورد شکاف باریک دستمزدی از لحاظ جنسیتی در بخش فناوری، تحت الشعاع موضوع دیگری قرار گرفته است. نکته این است که تمام داستان به اینجا ختم نمی شود، زیرا بررسی اخیر نشان می دهد که یک نوع شکاف دیگر نیز وجود دارد.

بر اساس این بررسی، مردان شاغل در بخش فناوری بیشتر یک عنوان شغلی داشتند که به واسطه آن حقوق بهتری دریافت می کردند.

علاوه براین، متوسط حقوق ۱۰ موقعیت شغلی در بخش فناوری که توسط مردان اداره می شود از ۹۲.۲۴۵ دلار تا ۱۲۷.۷۵۰ دلار متفاوت است اما دامنه دستمزد ۱۰ شغل فناوری که توسط زنان اداره می شد بسیار کمتر و از ۴۳.۰۶۸ و ۹۸.۳۲۸ دلار متفاوت بود.

بنابراین اطلاعات این بررسی نشان می دهد که ظاهرا یک شکاف موقعیتی، علت تفاوت دستمزد میان زنان و مردان را در بخش فناوری نشان می دهد.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا