برگ قطعی مالیات سال گذشته برای ۷۴% کسبه صادر نشده است

برگ قطعی مالیات سال گذشته برای ۷۴% کسبه صادر نشده است.

عضوهیئت رئیسه اتاق اصناف ایران، گفت: برگ قطعی مالیات ۷۴ درصد کسبه ای که مالیات سال ۹۲ خود را به موقع پرداخت کرده اند، هنوز صادر نشده است.

ابراهیم درستی با اعلام این خبر، افزود: دلیل اینکه  در بند‌های  بندهای  “الف” و “ب” قانون مالیات‌های مستقیم با سازمان امور مالیاتی به توافق نرسیده‌ایم این است که دیوان عدالت اداری اشکالاتی را به سازمان امور مالیاتی کشور به خاطر اعمال شروط خارج از قاعده گرفته است.

وی با بیان اینکه برگ قطعی مالیات پرداختی۷۴ درصد از کسبه در سال ۹۲، هنوز صادر نشده است، گفت: این کسبه با وجود اینکه مالیات خود را در زمان تعیین شده پرداخت کرده‌اند و چک‌های آنها پاس شده است هنوز نتواسته‌اند برگه قطعی خود را دریافت کنند. برای دلگرمی این بخش لازم است که سازمان امور مالیاتی اقدام به صدور این اوراق کند.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ، ادامه داد: با عناوین در نمونه رفتن و تحت بررسی رفتن از صدور برگ قطعی این کسبه خودداری شده است. دریافت برگ قطعی حق اصنافی است  که در کوتاه ترین زمان و به موقع، اقدام به پرداخت مالیات خود کرده اند.

درستی با اشاره به این که بخش زیادی از این کسبه در مرکز تهران هستند، اظهار داشت: مدیرکل‌های مالیاتی درحال به نتیجه رساندن این مشکل به صورتی بودند که حصولی دولت مناسب و آرامش برای کسبه ایجاد شود اما  با گرفتن نقد اجازه فعالیت به آنها ندادند.

وی در ارتباط با بند “الف” و “ب” قانون مالیات‌های مستقیم یادآورشد: سازمان امور مالیاتی دستور العمل‌های آن را در این هفته صادر می کند. درستی تاکید کرد: کسبه با مراجعه به حوزه های مالیاتی می توانند ازجزئیات این قانون از قبیل داشتن دفتر پلمپ شده،صورت هزینه و … مطلع شوند.

گفتنی است به دنبال امضای تفاهم نامه مالیاتی اتاق اصناف با سازمان امور مالیاتی کشور، میزان افزایش مالیات بابت خوداظهاری عملکرد سال ۹۳ صاحبان مشاغل بند (ج) قانون مالیات های مستقیم بین ۸ تا ۱۸ درصد تعیین شد.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا