کمک هزینه بارداری و افزایش مرخصی زایمان همچنان بلاتکلیف است

[کمک هزینه بارداری و افزایش مرخصی زایمان همچنان بلاتکلیف است]

محمد حسن زدا معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی می گوید: هنوز بودجه لازم برای پرداخت کمک هزینه بارداری و افزایش مرخصی زایمان بانوان شاغل از ۶ ماه به ۹ ماهه تامین نشده است و سازمان تامین اجتماعی به دنبال تامین بودجه افزایش مرخصی زایمان تا ۹ ماه است.

او با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی تنها قادر به پرداخت کمک هزینه بارداری ۶ ماهه  است ادامه داد: برای پرداخت کمک هزینه ۹ ماه رایزنی هایی شده اما هنوز برای این موضوع اعتبار لازم در نظر گرفته نشده است .

پیش از این سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده بود: در مدت ۱۸ ماه بررسی از میان ۱۴۵ هزار زنی که از مرخصی ۶ ماهه زایمان استفاده کرده اند پس از بازگشت به کار ۴۷ هزار نفر آنان از سوی کارفرمایان خود اخراج شده اند به همین دلیل پیش بینی می شود با افزایش ۹ ماه مرخصی زایمان این ریزش زنان در محیط های کار به صورت تصاعدی بالا برود.

گفتنی است: قانون افزایش مرخصی زایمان زنان از ۶ ماه به ۹ ماه در خرداد ماه سال ۹۲ در قالب لایحه ای از سوی دولت به مجلس فرستاده شد که این لایحه پس از بررسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. اما از آن زمان تا کنون به خاطر نبود بودجه این طرح اجرا نشده است.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا