سوئیفت دوباره فعال می‌شود

رییس کل بانک مرکزی با اعلام بدهی ناچیز خارجی کشور، گفت: با اجرای برجام، نقل و انتقال مالی، فعالیت‌های بانکی، بیمه و سوئیفت از سر گرفته می‌شوند. 

ولی‌الله سیف که برای شرکت در همایش تخصصی فاینانس یورو به فرانکفورت آلمان سفر کرده است، در جمع بانکداران اروپایی و آلمانی گفت: بانک مرکزی سرمایه‌گذاری خارجی و بازدهی آن را ضمانت می‌کند. وی با تاکید بر اینکه برای تسهیل تجارت، توان بالقوه تشکیل بانک مشترک فرامرزی را مطرح می‌سازیم، افزود: جامعه بین‌الملل می‌تواند از مزایای رابطه اقتصادی با ایران بهره‌مند شود.ایران اقتصادی بزرگ دارد و GDP آن در میان ۲۰ اقتصاد بزرگ جهانی قرار می‌گیرد و دومین اقتصاد بزرگ خاورمیانه است.

به گفته سیف، اقتصاد ایران برای بازارهای اروپایی ناآشنا نیست و هر دو منطقه سابقه همکاری درازمدت دارند. در سال ۲۰۱۰ آلمان با تجارتی به ارزش ٧/٢ میلیارد دلار یکی از بزرگ‌ترین شرکای تجاری ایران بود. علاوه بر این، نظام بانکی ما با ۲۷ بانک آلمانی روابط کارگزاری دارد. وی در بخش دیگری از سخنانش درباره برنامه‌های پیش روی دستگاه تحت تصدی‌اش گفت: بانک مرکزی اصلاحاتی را برای تقویت ثبات مالی، تاثیرگذاری سیاست پولی و تخصیص کارآمد منابع در بخش بانکی به اجرا گذاشته است. این اصلاحات حوزه نظارت بانک مرکزی را توسعه می‌دهند و قصد دارند با اقدامات کاهش‌دهنده وام‌های معوق، سلامت ترازنامه‌های بانکی را مورد هدف قرار دهند. آنها همچنین به گسترش اعتبارات به حوزه وسیع‌تر اقتصاد کمک می‌کنند.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا