پرسش و پاسخ درمورد شرایط استفاده از بیمه کارافتادگی

طبق قانون کار برای استخدام، کارت پایان خدمت الزامی است و در بیمه باید حق ازکارافتادگی پرداخت شود تا بتوان از آن استفاده کرد.

کاربران سوالاتی در مورد تامین اجتماعی و بیمه داشتند. در همین زمینه روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی پاسخهایی را ارسال کرده است:

آیا برای شروع به کار و اشتغال در بخش خصوصی نیاز به داشتن برگ پایان خدمت سربازی می باشد؟

در قانون کار و مقررات تبعی در زمینه داشتن برگ پایان خدمت یا معافیت دائم به عنوان شرط اشتغال بکار افراد در واحدهای بخش خصوصی پیش بینی خاصی بعمل نیامده است و ماده ۷۹ این قانون نیز صرفاً بکارگیری اشخاص زیر ۱۵ سال تمام را ممنوع شناخته است.

خانم‌ها با ۲۰سال سابقه و ۴۲سال سن چند روز حقوق دریافت می‌کنند؟

۲۰روز حقوق بدون رعایت ماده ۱۱۱.

شوهرم معلولیت شدید دارد و در کارت بهزیستی او هم معلولیت شدید قید شده ۱۵ سال هم سابقه بیمه دارد و الان اصلا قادر به راه رفتن نیست. می‌خواستم ببینم می‌شود بازنشسته بشود یا از کارافتاده براش می‌زنند کارافتاده مثل بازنشسته است؟

اول اینکه شوهر شما بیمه تامین‌اجتماعی است یا خیر؟ دوم اینکه در صورت بیمه تامین اجتماعی، ازکارافتادگی جزو خدمات و بیمه مربوطه است یا خیر؟ در صورتی که از کارافتادگی از تعهدات تامین اجتماعی در مورد بیمه شوهر شما است در صورت تشدید بیماری می‌توانید درخواست شرکت در کمیسیون پزشکی را بکنید، البته برای از کارافتادگی ناشی از کار داشتن یک‌سال سابقه در ۱۰سال قبل از کارافتادگی که ۹۰ روز آن در سال آخر باشد نیاز است. برای بازنشستگی معلولین داشتن ۲۰سال سابقه لازم است. به قانون بازنشستگی جانبازان و معلولین عادی مراجعه کنید.

منبع»خبرآنلاین

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا