جزئیات درآمد مالیاتی ۱۰ ماهه/رشد ۸ درصدی درآمدها

گزارش بانک مرکزی از درآمدهای مالیاتی دولت (به استثنای درآمدهای اختصاصی) نشان می‌دهد، در ۱۰ ماهه امسال، جمع کل مالیات‌های غیرمستقیم و مستقیم، بالغ بر ۵۸ هزار و ۱۵۴ میلیارد تومان بوده است.

این عدد در حالی محقق شده که مصوب درآمد سال جاری برای مالیات ۸۸ هزار و ۳۸۵ میلیارد تومان است.

این گزارش نشان می‌دهد، درآمدهای ۱۰ ماهه امسال نسبت به سال گذشته، ۷.۷ درصد و سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲، ۵۰.۱ درصد رشد داشته است. درآمد مالیاتی سال ۹۲، ۳۵ هزار و ۹۸۹ میلیارد تومان، سال ۹۳ بالغ بر ۵۴ هزار و ۱۳ میلیارد تومان گزارش شده است. همچنین سهم مالیات‌های مستقیم ۱۰ ماهه امسال از ۴۳ هزار و ۸۲۹ میلیارد تومان، حدود ۳۱ هزار و ۷۱ میلیارد تومان آن وصول شده است.

مالیات بر درآمد ۹ هزار و ۳۸۳ میلیارد تومان، مالیات بر ثروت هزار و ۷۸۵ میلیارد تومان بوده است. در سال جاری مالیات بر واردات ۶ هزار و ۸۶۳ میلیارد تومان، مالیات بر واردات خودرو ۸۰۹ میلیارد تومان و مالیات بر کالا و خدمات طی این مدت ۲۰ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان وصول شده است.

بر اساس این گزارش مالیات بر ارزش افزوده از میزان ۲۴ هزار و ۸۴۹ میلیارد تومان، مصوب سال جاری طی ۱۰ ماهه بالغ بر ۱۶ هزار و ۷۴۸ میلیارد تومان بوده است. مالیات بر فروش سیگار نیز برای دولت ۲۵۲ میلیارد تومان طی این مدت درآمد داشته است.

 

منبع» بانک مرکزی

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا