انتقاد رئیس‌جمهور از تصویب «شتابزده» طرح بانکداری بدون ربا

حسن روحانی در سخنانی که به نظر می‌رسد واکنشی به تصویب طرح بانکداری بدون ربا در مجلس باشد، نمایندگان را به پرهیز از تصمیمات سریع و شتابزده توصیه کرد و گفت: مجلس دهم نیز ادامه مجالس قبلی است و در قوانین کلان و مهم نباید آزمایش و تعجیل کرد.
حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان کرمان، نمایندگان مجلس را به پرهیز از تصمیمات سریع و شتابزده توصیه کرد و گفت: از نمایندگان محترم مجلس خواهش می‌کنم از تصمیمات سریع و شتابزده دوری کنند چرا که مجلس دهم نیز ادامه مجالس قبلی است و در قوانین کلان و مهم نباید آزمایش و تعجیل کرد.

به نظر می‌رسد این سخنان واکنشی باشد به تصویب طرح بانکداری بدون ربا در مجلس که روز دوشنبه صورت گرفت. در این روز، مجلس نهم -دو هفته مانده به پایان دوره کاری خود- بررسی طرح عملیات بانکداری بدون ربا را براساس اصل۸۵ قانون اساسی تصویب کرد. براساس این اصل، اختیارات صحن علنی به کمیسیون تخصصی تفویض می‌شود. اقدامی که ظاهرا با هدف نهایی کردن این طرح در روزهای باقی مانده از دوره نهم مجلس صورت گرفته است.

رئیس‌ جمهور اما در کرمان خاطرنشان کرد: اصل ۸۵ قانون اساسی مربوط به امور ضروری است، بنابراین اقدام این عده از نمایندگان به مصلحت مجلس و کشور نیست.

روحانی همچنین با بیان اینکه در انتخابات هفتم اسفند، تحول بزرگی در کشور رخ داد و همگان شاهد انتخابات بسیار خوب و آرامی بودیم، اظهار داشت: مردم در این انتخابات بیش از همیشه به لیست‌های انتخاباتی اعتماد کردند و این به معنای توسعه سیاسی است. مردم در این انتخابات به توصیه فرهیختگان جامعه برای رأی به لیست‌ها اعتماد کردند.

روحانی اظهار امیدواری کرد: با مجلس ‌آینده بتوان در برنامه‌ریزی کشور شریک‌تر، همدل‌تر و همصداتر در مسیر توسعه کشور گام برداشت.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا