پیش نویس بودجه ۹۶ اواسط آبان به دولت می رود

رئیس سازمان برنامه و بودجه و سخنگوی دولت از رشد اقتصادی ۴,۴ درصدی در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: سازمان برنامه و بودجه تا اواسط آبان ماه پیش نویس لایحه بودجه ٩۶ را تقدیم دولت می‌کند. محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی با خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: بودجه ریزی سال ٩۶ بر مبنی عملکرد تهیه می شود که روش نوینی در بودجه ریزی است. سخنگوی دولت افزود: درسه ماهه بهار امسال نسبت اشتغال به جمعیت در سن کار، از ٣٣.٩ درصد در بهار سال ٩۴ به ٣۴.٧ درصد در مدت مشابه افزایش داشته است.

نوبخت در پاسخ به اینکه گفته می شود پروژه های نیمه تمام به برخی افراد واگذار شده که صلاحیت ندارند، گفت: سیاست دولت بر اساس الزام قانونی، واگذاری طرح ها و پروژه های نیمه تمام به مردم است و شورای اقتصاد دستورالعمل چگونگی واگذاری طرح ها را دو بار اصلاح کرد.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه، در مرحله اول واگذاری طرح ها هیچ پیمانکاری برای گرفتن پروژه های نیمه تمام وارد نشد.

وی افزود: شورای اقتصاد تصمیم گرفت شرایط را آسان تر کند و به رغم برخی اظهارات، این شرایط را قبول کردیم و در جلساتی هم که با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشتیم ایشان همواره این موضوع را جویا می شدند.

سخنگوی دولت اضافه کرد: در حال حاضر بیش از دو هزار طرح که هر طرح با تعدادی پروژه همراه است در دست داریم که برای اتمام این طرح ها ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم.

نوبخت اظهار داشت: پس از دو بار اصلاح طرح ها، تاکنون یک مورد هم کسی از این طرح ها دریافت نکرده و واگذار نشده است.

وی در پاسخ به اینکه اخیرا از سوی آمریکا برای همکاری بانکی با ایران شروطی قرار داده شده است، گفت: در موضوع برجام طرفین تعهداتی دادند که باید انجام دهند و در بحث تحریم ها تصریح شد که تحریم ها باید لغو شوند و نمی توانند به بهانه دیگری آن را احیا کنند.

سخنگوی دولت افزود: هر مورد از موضوعات که در برجام توافق شده است، تعهداتی است که طرفین داده اند و باید به سرانجام برسانند و نمی توانند بهانه های دیگر از جمله حقوق بشر و یا موضوعات منطقه ای را در آن دخالت دهند؛ بنابراین هر جا احساس کنیم کندی در اجرای برجام صورت گرفته بیان خواهیم کرد.

نوبخت تصریح کرد: در جهت حل مسائل بانکی نیز گام های مثبت رو به جلو برداشته شده و در سفر اخیر وزیر امور اقتصادی و دارایی و دیدارهایی که با رییس صندوق بین المللی پول داشتند، در آن جلسات تاکید شد که آمریکا به تنهایی نمی تواند نسبت به ۶ کشور دیگر مذاکره کننده، تصمیم بگیرد.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا