سوابق بیمه‌ای پزشکان، مهندسان و متخصصان ایرانی در خارج از کشور به سوابق داخل کشور آنان اضافه می‌شود

مدیرکل تأمین اجتماعی اتباع گفت: پزشکان، مهندسان و متخصصان ایرانی که دارای سابقه کار و پرداخت حق بیمه در خارج از کشور هستند، می توانند این سوابق را به سازمان تأمین اجتماعی منتقل کنند. حسین جودکی اظهار داشت: این افراد در صورتی که به ایران مراجعت کرده و در کارگاه ها و موسسات مشمول قانون تأمین اجتماعی مشغول به کار شوند، می توانند سوابق بیمه ای خارج از کشور خود را به سابقه تأمین اجتماعی اضافه کرده و از مزایای مربوط به سنوات بیمه پردازی استفاده کنند.

وی افزود: بر اساس بخشنامه ۶٢٣ فنی، در مورد هر پزشک یا مهندس یا افراد متخصص، مدت پرداخت حق بیمه باید با ذکر تاریخ شروع و پایان توسط موسسات بیمه های اجتماعی کشور خارجی ذیربط تعیین و گواهی صادره به تایید سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور خارجی برسد.

جودکی خاطر نشان کرد: در خصوص مهندسین و متخصصین ضروری است مدرک تحصیلی به تایید وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری برسد.

مدیر کل تامین اجتماعی اتباع اظهار داشت: متقاضان باید درخواست خود را به همراه گواهی موردنظر و تصویر مدرک تحصیلی از طریق واحد محل اشتغال فرد به شعب سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور ارسال کنند.

وی  افزود: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانند با مراجعه به سایت اداره کل اتباع به نشانی mss.tamin.ir از جزئیات این بخشنامه، نرخ حق بیمه و مبلغ واریزی و چگونگی اجرای آن مطلع شوند.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا