معافیت مالیاتی حقوق‌بگیران از دو به سه میلیون تومان افزایش می‌یابد

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: کمیسیون تلفیق معافیت مالیاتی حقوق بگیران را دو میلیون تومان در ماه تصویب کرد، اما خط فقر سه میلیون تومان است و صحن علنی مجلس تا این سقف را از مالیات معاف می‌کند. به گزارش اخبار حسابداری ایران به نقل از ایسنا، محمدحسین قربانی در موافقت با کلیات لایحه بودجه ۹۶ در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه)بعد از ظهر مجلس شورای اسلامی گفت:‌ در لایحه بودجه اشتغال روستایی با سقف یک و نیم میلیارد دلار محقق خواهد شد. همچنین بودجه ۱۳۵۰ میلیارد تومانی صندوق بیمه محصولات کشاورزی مرحمی برای کشاورزان خواهد بود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس افزایش اعتبارات استانی از ۷ هزار به ۱۷ هزار میلیارد تومان را از دیگر ویژگی‌های لایحه بودجه ۹۶ بر شمرد و این اتفاق را موجب افزایش ۱۵ درصدی بودجه عمرانی استان‌ها دانست.

وی ادامه داد: با توجه به رویکرد لایحه بودجه سال آینده به تولید و اشتغال مولد بستر مانایی روستاییان در روستاها و خودکفایی در محصولات استراتژیکی چون گندم و برنج قابل دستیابی است.

به گفته قربانی افزایش بنیه دفاعی کشور از شاخص های امنیت پایدار و از دلایل دفع تجاوزات احتمالی بیگانگان است که در لایحه بودجه ۹۶ مورد توجه قرار دارد.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بودجه عمرانی سال آینده را ۷۳ هزار میلیارد تومان دانست و افزود:‌ بودجه عمرانی ۱۳۹۵ بالغ بر ۵۷ هزار میلیارد تومان بود که ۳۷ هزار میلیارد آن محقق شد.

وی اختصاص هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه سود تسهیلات بانکی در لایحه بودجه ۹۶ را موجب سرمایه گذاری و رونق اشتغال دانست.

قربانی راه اندازی سامانه ثبت حقوق مدیران در قالب لایحه بودجه ۹۶ را موجب شفافیت پرداخت های دولتی مدیران نظام دانست.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا