لایحه معافیت دهیاری‏‌ها از مالیات‌های مستقیم به مجلس رفت

رییس جمهور لایحه “اصلاح بند (۳) ماده (۲) قانون مالیات‌های مستقیم – مصوب ۱۳۶۶ – با اصلاحات بعدی آن” را پس از تصویب در هیات وزیران جهت مراحل تقنینی تقدیم مجلس کرد.

در لایحه ارسالی رییس جمهوری به رییس مجلس شورای اسلامی آمده است: لایحه “اصلاح بند (۳) ماده (۲) قانون مالیات‌های مستقیم – مصوب ۱۳۶۶- با اصلاحات بعدی آن” که به پیشنهاد وزارت کشور در جلسه ۱۳۹۵,۱۲.۱۸ هیات وزیران به تصویب رسیده، برای طی تشریفات قانونی به پیوست تقدیم می‌شود.

بر اساس ماده واحده این لایحه در بند (۳) ماده (۲) قانون مالیات‌های مستقیم – مصوب ۱۳۶۶ – با اصلاحات بعدی آن” بعد از عبارت “شهرداری ها” عبارت “و دهیاری ها ” اضافه می شود.

در مقدمه توجیهی این لایحه آمده است: این لایحه با عنایت به اینکه دهیاری‏ ها به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی با شخصیت حقوقی مستقل تشکیل شده ‏اند و عموماً براساس کمک ‏های دولت و درآمدهای محدود محلی اداره شده و کلیه عوارض و درآمدهای دهیاری براساس ماده ۱۴ اساسنامه، تشکیلات و سازمان دهیاری‏ ها، منحصرا به مصرف همان روستا می ‏رسد.

با توجه به اینکه بر اساس ماده ۱۰ اساسنامه یاد شده وظایف دهیاری‏ ها غالبا مشابه وظایف شهرداری است ولی در قانون مالیات های مستقیم فقط شهردای ها از پرداخت مالیات های موضوع قانون مذکور معاف هستند، لذا لایحه معافیت دهیاری ها از قانون مالیات های مستقیم را با هدف حمایت از دهیاری ها به تصویب رسیده و برای طی مراحل قانونی تقدیم می شود.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا