پایان خرداد،آخرین مهلت پرداخت مالیات مقطوع صاحبان مشاغل

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا و خدمات آنان در سال ۱۳۹۵ حداکثر ۱۰ برابر معافیت ماده ۸۴ ( به میزان ۱۵۶ میلیون تومان) باشد، تکلیفی جهت تسلیم اظهارنامه مالیاتی و ارائه اسناد و مدارک ندارند و تا پایان خردادماه، نسبت به پرداخت مالیات مقطوع اقدام نمایند.

سیدکامل تقوی نژاد با بیان این مطلب گفت: طبق دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، مالیات عملکرد سال ۱۳۹۵ کلیه صاحبان مشاغل گروه سوم آیین نامه اجرایی موضوع ماده ۹۵ قانون مالیات های مستقیم که مجموع فروش کالا و خدمات آنان در سال گذشته حداکثر ۱۰ برابر معافیت ماده ۸۴ (۱۵۶ میلیون تومان) باشد، با افزایش ۸ درصد نسبت به مالیات قطعی سال ۱۳۹۴ به صورت مقطوع تعیین می‌شود و مودیان باید این مالیات مقطوع را در فرصت باقی‌مانده تا پایان خردادماه پرداخت کنند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه مودیانی که این دستورالعمل را می پذیرند باید مالیات خود را حداکثر تا پایان خردادماه سال ۱۳۹۶ پرداخت کنند، اظهارداشت: مالیات مودیانی که امکان پرداخت مالیات مقطوع را به صورت یکجا در خردادماه ۱۳۹۶ ندارند، حداکثر تا چهار قسط مساوی تقسیط می‌شود.

تقوی نژاد خاطرنشان کرد: پذیرش این دستورالعمل سبب تسریع روند رسیدگی و قطعیت پرونده‌های مالیاتی صاحبان مشاغل برای عملکرد سال ۱۳۹۵ می شود.

سیدکامل تقوی نژاد با اشاره به قانون مالیات های مستقیم مصوب سال ۱۳۹۴ گفت: مودیان محترم مالیاتی به منظور بهره مندی از معافیت مالیاتی برای عملکرد سال ۱۳۹۵، حداکثر تا ۳۱ خردادماه مهلت دارند، اظهارنامه مالیاتی ارائه دهند.

وی تاکیدکرد: مودیان محترم می توانند از طریق سامانه www.tax.gov.ir نسبت به ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی و پرداخت مالیات به صورت الکترونیکی اقدام نمایند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه برخورداری از هر نوع تسهیلات و معافیت های مالیاتی منوط به ارائه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی است، اظهار داشت: فعالان اقتصادی به منظور بهره مندی از مشوق های قانونی نرخ صفر و یا هرگونه تسهیلات دیگر، باید اظهارنامه مالیاتی خود را در مهلت مقرر ارائه نمایند.

 

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا