نرخ مالیات و عوارض ارزش افزوده از ابتدای سال ۱۳۹۳ هشت در صد محاسبه خواهد شد

نرخ مالیات و عوارض ارزش افزوده از ابتدای سال ۱۳۹۳ هشت در صد محاسبه خواهد شد

سازمان امور مالیاتی کشور طی اطلاعیه‌ای خطاب به مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده، موضوع افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده را در سال ۱۳۹۳ هشت درصد (۸%) اعلام کرد.
به گزارش رسانه مالیاتی ایران در متن این اطلاعیه ذکر شده است: به موجب مفاد تبصره (۲) ماده (۱۱۷) قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مقرر گردیده «دولت مکلف است نرخ مالیات بر ارزش افزوده را از سال اول برنامه سالیانه یک واحد درصد (۱%) اضافه نماید به گونه ای که در پایان برنامه به هشت ( ۸ % ) برسد. سهم شهرداری‌ها از نرخ مزبور سه درصد ( ۳ % ) و سهم دولت پنج در صد (۵%) تعیین می‌شود».
این اطلاعیه می‌افزاید: ضمناً حکم بند (ط) تبصره (۹) قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور مقرر نموده «از ابتدای سال ۱۳۹۳ علاوه بر افزایش قانونی نرخ مالیات بر ارزش افزوده، یک واحد در صد به عنوان مالیات سلامت به نرخ مالیات بر ارزش افزوده سهم دولت اضافه شود» لذا با عنایت به احکام فوق‌الذکر، نرخ مالیات و عوارض ارزش افزوده از ابتدای سال ۱۳۹۳ هشت درصد ( ۸ % ) خواهد بود.
در ادامه این گزارش تاکید شده است: به منظور اطلاع مودیان از احکام مقرر قانونی و در راستای اجرای دقیق قانون و مقررات، یادآور می‌شود کلیه مودیان مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده، از ابتدای سال ۱۳۹۳ مکلف هستند در کلیه مبادلات فی ما بین (عرضه کالاها و خدمات) مالیات و عوارض ارزش افزوده را به نرخ ( ۸ % ) هشت درصد ( ۵.۳ % ) مالیات و ( ۲.۷ % ) عوارض در صورتحساب های صادره درج و از خریداران وصول نموده و برابر مقررات به حساب‌های تعیین شده سازمان امور مالیاتی کشور واریز نمایند.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

‫۲ نظرها

  1. مفهوم ارزش افزوده تا آنجایی که دانش ما می گوید بر تولید ات کارخانجات است .حق کمیسیون که مشاوران املاک می گیرند چه ربطی به ارزش افزوده دارد که ۸%اضافه می گیرند .متاسفانه هیچگونه نظارتی هم بر کار اینها نیست.

  2. ارزش افزوده را تفاوت بین ارزش کالاها و خدمات عرضه شده با ارزش کالاها و خدمات خریداری شده یک شخص در یک دوره معین تعریف میکنند و اگر شخصی بابت کالا و خدماتی که به شما ارائه می کند صورتحساب قانونی نیز بشما ارائه کند که این ارزش افزوده بابت چه کالا یا چه خدماتی به شما تعلق می گیرد درست است در غیر این صورت معنی ندارد

دکمه بازگشت به بالا