احتمال قطع یارانه مشمولان غایب

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح توضیحاتی را درخصوص جزییات بهره‌مندی دانشجویان انصرافی و سربازان فراری از معافیت ریالی، احتمال قطع یارانه مشمولان غایب، میزان تحصیلات ثبت‌نام‌کنندگان برای طرح جریمه ریالی و… ارایه داد.  

سردار موسی کمالی، درباره آخرین وضعیت طرح جریمه ریالی مشمولان غایب و تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در آن اظهار کرد: همان‌طور که اعلام شد، مهلت ثبت‌نام برای بهره‌مندی از این طرح تا پایان وقت اداری اسفندماه امسال تمدید شده است.  

وی با بیان اینکه تاکنون برابر اطلاعات ما، بیش از ٢۵٠هزارنفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: بعد از سال٩۴، ثبت‌نام متوقف خواهد شد و مراحل رسیدگی به وضعیت افراد، دریافت وجه و صدور کارت آغاز می‌شود.  جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره اینکه آیا ممکن است مجددا مهلتی برای ثبت‌نام در سال آینده به متقاضیان داده شود، گفت: پس از انجام مراحل ثبت‌نام و دریافت وجه، مجددا در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد، بنابراین درخواست ما از متقاضیان این است که تا پیش از اتمام سال، نسبت به درخواست خود، در دفاتر پلیس+١٠ اقدام کنند.

کمالی با اشاره به برخی از ایراداتی که شورای نگهبان به لایحه بودجه٩۴ گرفته است، خاطرنشان کرد: تا آنجا که ما اطلاع داریم، شورای نگهبان ایرادی به این بخش از قانون بودجه نگرفته و ان‌شاءالله جریمه ریالی مشمولان غایب دارای بیش از هشت‌سال غیبت در سال٩۴ اجرایی خواهد شد.

وی درخصوص اینکه میزان استقبال از این طرح چقدر بوده است، گفت: پیش‌بینی اولیه ما این بود که حدود ١۵تا٢٠درصد از واجدان شرایط از این طرح استقبال کنند که اوضاع همانند پیش‌بینی‌مان در حال پیشروی است. وی درباره اینکه آیا سربازان درحال‌خدمت نیز می‌توانند با پرداخت جریمه ریالی از خدمت سربازی معاف شوند، گفت: اگر فردی هم‌اکنون مشغول خدمت سربازی بوده اما پیش از آن دارای هشت‌سال غیبت بوده باشد، می‌تواند با مراجعه به دفاتر پلیس+١٠ درخواست خود را ثبت کرده و از انجام مابقی خدمت سربازی‌اش معاف شود اما برای این‌دسته از افراد تخفیفی به‌ازای ماه‌های خدمت‌کرده در نظر گرفته نخواهد شد و آنان باید همانند دیگر متقاضیان رقم‌های مصوب را پرداخت کنند.

وی درباره محدودیت‌های در نظر گرفته شده برای مشمولان غایب نیز گفت: محدودیت‌هایی مانند عدم‌اجازه کسب وام، عدم‌صدور گواهینامه، عدم‌اجازه برای اشتغال در شرکت‌های دولتی و خصوصی و… برای این افراد در نظر گرفته شده اما ما به‌دنبال این هستیم تا با هماهنگی با نهادهای مسوول و در صورت تطبیق با قانون، یارانه این‌دسته از مشمولان غایب نیز قطع شود.

منبع : ایسنا

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا