۳۱ تیر؛ آخرین فرصت ارائه اظهارنامه مالیاتی اجاره املاک

سازمان امور مالیاتی در اطلاعیه ای پایان تیرماه را آخرین فرصت ارائه اظهار نامه مالیاتی مشمولان مالیات بر درآمد اجاره املاک اعلام کرد.در این اطلاعیه آمده است: با توجه به اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم مصوب سی و یکم تیر ماه ۱۳۹۴ که از آغاز فروردین ۱۳۹۵ اجرا شده است، مودیانی که مشمول مالیات بر درآمد املاک اجاری اند، برای بهره مندی از معافیت های مقرر در این قانون باید اظهارنامه های خود را تا سی و یکم تیرماه در سامانه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور تسلیم کنند.

تسلیم نکردن اظهارنامه مالیاتی درآمد اجاره املاک موجب تعلق جریمه ای معادل ۱۰ درصد مالیات متعلق و لغو بهره مندی این مودیان از معافیت های مالیاتی به شرح ذیل می شود:

۱- معافیت درآمد ناشی از اجاره واحد یا واحدهای مسکونی در تهران تا مجموع ۱۵۰ مترمربع زیربنای مفید و در سایر نقاط تا مجموع ۲۰۰ متر مربع زیربنای مفید.

۲- معافیت مالیاتی مربوط به مالکان مجتمع های مسکونی دارای بیش از سه واحد استیجاری که با رعایت الگوی مصرف مسکن بنا به اعلام وزارت راه و شهرسازی ساخته شده اند.

۳- معافیت موضوع ماده ۵۷ قانون مالیات های مستقیم (شخص حقیقی که هیچگونه درآمدی ندارد تا میزان معافیت مالیاتی درآمد حقوق موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات های مستقیم برای سال ۱۳۹۵ تا میزان ۱۵۶ میلیون ریال و برای سال ۱۳۹۶ تا میزان ۱۸۰ میلیون ریال از درآمد مشمول مالیات سالانه مستغلات از مالیات معاف می شود).

به گزارش ایرنا، مشمولان می توانند با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی تسلیم کنند. نشانی این سامانه www.tax.gov.ir است.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا