شگرد جدید برخی صرافان برای فرار مالیاتی

[شگرد جدید برخی صرافان برای فرار مالیاتی]

برخی صرافان برای فرار از پرداخت کارمزد، صدور فاکتور و مالیات، معاملات کمتر از ۱۰ هزار دلار را فقط در قبال دریافت پول نقد انجام می‌دهند و از کشیدن کارت در دستگاه‌های کارت خوان خود امتناع می‌کنند.
بررسی های نشان می دهد که برخی از صرافی ها فروش ارز به میزان کمتر از ۱۰ هزار دلار را فقط از طریق دریافت پول نقد انجام می دهند و مشتریان را مجبور می کنند که برای خرید ارز کمتر از میزان ۱۰ هزار دلار فقط پول نقد بپردازند و از کشیدن کارت مشتری در دستگاه‌های پوز صرافی برای پرداخت مبالغ ارزهای خریداری شده، امتناع می کنند.
برخی صرافی ها برای جلوگیری از صدور فاکتور فروش برای مبالغ کمتر از مبلغ ذکر شده، اقدام به این کار کرده اند و مطرح می کنند که صدور فاکتور برای آنها هزینه بر است و کارمزدی که از آنها دریافت می شود، برای فروش ارز کمتر از ۱۰ هزار دلار با بیش از این رقم یکسان است و فرقی ندارد که مبالغ ارز فروخته شده به چه میزان باشد و صدور هر فاکتور با هر میزان ارز فروخته شده، به یک میزان کارمزد دارد.

در اصل برخی از صرافی ها در اقدامی هماهنگ فروش ارز با مبالغ پائین تر از این رقم را انجام نمی دهند و به مشتری می گویند که فروش ارز کمتر از مبلغ ۱۰ هزار دلار انجام نمی دهیم و اگر هم انجام دهند فقط در قبال پول نقد این کار را می کنند و می گویند که در غیر اینصورت فروش ارز برای آنها صرفه اقتصادی ندارد.

این شیوه صرافی ها برای فرار از کارمزد توسط خود آنها صراحی شده و به نحوی می خواهند که قانون را دور بزنند، این در حالی است که میزان ارز مسافرتی به نرخ پائین تر از بازار آزاد و به اصطلاح دولتی که البته نرخ آن هم با نرخ ارز مبادلاتی متفاوت است، مبلغ بسیار اندک ۳۰۰ دلار است که آن هم مراحل خاص خود را دارد و باید در شعبه بانک فرودگاه دریافت شود.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا