افزایش سن بازنشستگی منتفی شد

پس از اعلام کلیات تصویب نشده برنامه ششم توسعه، دولت پیشنهادهایی برای بخش اشتغال کشور ارایه کرد که البته به مذاق جامعه کارگری خوش نیامده و انتقادهایی به دنبال داشت.

براساس برخی از بندهای برنامه ششم دولت پیشنهاد داده بود برای کاهش بدهی صندوق‌های بازنشستگی، سن بازنشستگی افزایش داشته و بازنشستگی‌های پیش از موعد با سختگیری بیشتری اعمال شود. علاوه بر این دولت برای توسعه اشتغال کشور و بکارگیری جوانان بیکار، پیشنهاد کرده بود حداقل مزد جوانان زیر ٢٩‌سال از حداقل مزد مصوب کمتر باشد.

براین اساس علی ربیعی وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی اعلام کرد: رئیس‌جمهوری دستور حذف برخی از بندهای ضد اشتغال را صادر کرده است و حالا حسین حبیبی دبیر کانون شورای اسلامی کار استان تهران در توضیح این بندها اعلام کرد: ٢ تبصره ضد کارگری که در لایحه برنامه ششم توسعه کشور توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گنجانده شده بود، با دستور رئیس‌جمهوری متوقف و افزایش سن بازنشستگی و کاهش دستمزد شاغلان زیر ۲۹‌سال نیز منتفی شد.

او توضیح داد: طبق تبصره ٢۴ شاغلین زیر ٢٩‌سال دیگر از حمایت‌های قانون کار برخوردار نبوده و ٧۵‌درصد حداقل دستمزد را دریافت می‌کنند؛ این تبصره موجب می‌شد تا ضمن کاهش درآمدهای سازمان تأمین اجتماعی انگیزه و پویایی نیروی کار به حداقل ممکن برسد. دبیر کانون شورای اسلامی کار استان تهران با اشاره به این‌که در تبصره ٣٣ لایحه برنامه ششم هم افزایش مدت سن بازنشستگی هدف قرار گرفته بود، گفت: ‌طبق این تبصره افرادی که تا پیش از این با ٣٠‌سال سابقه و ۵٠‌سال سن بازنشسته می‌شدند، باید علاوه بر افزایش ۶ماهه سن باید ۶ماه دیگر به سابقه آنان افزوده می‌شد که مورد مخالفت رئیس‌جمهوری قرار گرفت.

منبع»شهروند

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا