تسریع و تسهیل مالیات با ارائه الکترونیکی صورت معاملات فصلی

در چند دهه اخیر اینترنت و الکترونیکی شدن خدمات، شکل روابط در سازمانها را به کلی دگرگون ساخته است و ساختار سازمانها، روابطشان با شرکا و ذینفعان شان تغییرکرده است. توسعه و بسط فناوری در بین مردم منجر به رشد و آگاهی شهروندان در بسیار از زمینه ها از جمله امور اقتصادی ، سیاسی ، بین الملل و … خواهد شد که این امر مهم بدون شک فعالیت های دولت ها را نیز تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. در همین راستا و با ظهور پدیده دولت الکترونیک، کلیه خدمات دولتی با حداقل زمان و به سهولت انجام خواهد پذیرفت. در این بین دولتها نیز می کوشند خود را با فناوری اطلاعات همسو و همگام سازند و از این امر مهم دور نمانند. ارائه خدمات به صورت آنلاین تاثیر بسزایی بر کلیه امور خواهد داشت.

در دولت الکترونیک کارها در تمامی ساعات شبانه روز با کیفیت و سرعت بالا و صرف هزینه اندک قابل اجراست. در حقیقت تعامل سازنده ای بین مردم و دولت فراهم می سازد که به تبع آن دستاورد های ارزنده ای را برای کشور به ارمغان خواهد آورد. دولت الکترونیک، کلیه فعالیت ها را به روز می سازد و درصد خطا و اشتباهات احتمالی را به حداقل ممکن می رساند. بالا بودن کیفیت و رضایت در این روند موجب شده است این مهم به صورت امری بدیهی پذیرفته شود و نبود آن خلل گسترده ای در فعالیتها بوجود آورد. بدون شک اجرای موفق ماده (۱۶۹) مکرر به مدد دانش فناوری انجام می پذیردکه از آثار مثبت آن می توان به سهولت ارسال فهرست معاملات در کلیه ساعات شبانه روز فارغ از فضای اداری، صرفه جویی در زمان، رفت و آمد کمتر مودیان به ادارات کل مالیاتی، کاهش درصد خطا و اشتباه و تسهیل و تسریع در امورمالیاتی اشاره کرد.

سازمان امور مالیاتی کشور، در راستای اجرای سیاست‌های دولت مبنی بر توسعه خدمات الکترونیکی، با پیاده سازی طرح جامع مالیاتی و شفافیتی که ارسال صورت معاملات فصلی در مبادلات اقتصادی به همراه دارد بستر مناسبی را برای رعایت عدالت و رشد و شکوفایی اقتصاد کشور فراهم می‌کند.

سازمان امور مالیاتی در راستای تکریم، تسهیل و تسریع در انجام تکالیف مالیاتی، با الکترونیکی کردن ارائه صورت معاملات به مودیان این امکان را داده است که بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات امور مالیاتی مربوطه و از طریق سامانه عملیات الکترونیکی به نشانی TAX.GOV.IR نسبت به ارسال فهرست معاملات تا یک ماه پس از پایان هر فصل اقدام کنند.

بطور کلی الکترونیکی کردن ارسال فهرست صورت معاملات موجب تسریع و تسهیل در ارائه خدمات مالیاتی، روان سازی، افزایش دقت، کاهش ضریب خطا و همچنین افزایش بهره وری می شود.

منبع» سازمان امور مالیاتی کشور

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا