رشد ۳.۷۶ واحدی شاخص بورس در چهل و هفتمین هفته معاملاتی

شاخص بورس در چهل و هفتمین هفته معاملاتی امسال با ۳.۷۶ درصد افزایش روبرو شد.در هفته ای که گذشت تعداد ۱۰۲۹۱ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش۲۰۲۳۶ میلیارد ریال در ۶۱۳ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۱۰.۴، ۶.۵ و ۴.۳ درصد کاهش را نسبت به هفته قبل تر تجربه کرد.

ارزش معاملات نرمال نیز در این مدت به ۲۰۲۳۶ میلیارد ریال و حجم معاملات معاملات نرمال به ۱۰۲۹۱ میلیون سهم رسید که به ترتیب با ۶.۵ و ۱۰.۴ درصد کاهش را نشان می دهد و تعداد ۳۳۸۵۱۱ برگه اوراق مشارکت هم به ارزش ۳۴۰ میلیارد ریال معامله شد که به ترتیب ۹۲.۸ و ۹۳ درصد کاهش داشته است.

این گزارش می افزاید: شاخص کل نیز در هفته ای که گذشت با ۲۶۷۳ واحد افزایش به رقم ۷۳۶۸۴ واحد رسید و شاخص بازار اول هم با ۱۶۳۹ واحد افزایش به رقم ۵۱۰۵۵ واحد و شاخص بازار دوم با ۷۱۸۰ واحد افزایش به عدد ۱۶۴۱۴۸ واحد رسیدند که به ترتیب با ۳.۳۲ و ۴.۵۷ درصد افزایش مواجه شدند.

همچنین گروه های استخراج نفت گاز و خدمات جنبی جز اکتشاف با ۱۵.۸۹ درصد، فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای با ۱۴.۴۰ درصد، استخراج کانه های فلزی با ۱۱ درصد، فلزات اساسی با ۱۰.۵۵ درصد، خدمات فنی و مهندسی با ۹.۶۱ درصد و مواد و محصولات دارویی با ۷.۷۱ درصد بیشترین تغییر مثبت در شاخص صنایع را نسبت به سایر گروه ها در هفته گذشته به خود اختصاص دادند.

منبع» تسنیم

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا