ترازنامه خود را به سمت سود هل دهید

بسیاری از افراد، حسابداری را زبان تجارت می‌دانند و به همین دلیل یکی از حرفه‌هایی که برای آن فرصت‌های شغلی بسیاری وجود دارد، خدمات حسابداری است. امروزه تقریبا همه بنگاه‌های کوچک، متوسط و بزرگ به خدمات این بخش نیاز دارند. نگهداری وضع مالی بنگاه، رسیدگی به اسناد، نگارش دفاتر روزانه و کل، بررسی وضع موازنه حساب‌ها، تراز بازرگانی، جمع‌آوری و تنظیم و نگهداری مدارک مالی مربوط به فعالیت‌های تجاری موسسات و بسیاری دیگر از جمله وظایف خدمات حسابداری است که تقریبا کلیه بنگاه‌های تجاری، تولیدی و خدماتی برای بررسی سود و زیان و پرداخت مالیات، بیمه و بسیاری از امور اداری و مالی خود باید آنها را داشته باشند.

برخی شرکت‌ها ممکن است بنا به هر دلیلی نیازمند حسابداری در کوتاه‌مدت باشند. برای اینکه بتوانید نظر مشتریان را نسبت به فعالیت شرکت خود جلب کنید یک تیم ویژه برای این کار در نظر بگیرید تا این افراد بتوانند به‌صورت ۲۴ ساعته روی این موضوع تمرکز کنند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را تحویل دهند

از جمله مواردی که حسابداران باید در آن بخش‌ها تخصص داشته باشند، می‌توان به نگهداری و تهیه گزارش وضع مالی مؤسسه، تنظیم اسناد و گزارش‌های مربوط به دریافت‌ها و پرداخت‌ها، رسیدگی به اسناد، نگارش دفاتر روزانه و کل، موازنه حساب‌ها، بدهکار و بستانکار، تهیه و تکمیل اظهارنامه‌های مالیاتی، وظایف مربوط به دفاتر اداری، معاملات در بانک‌ها و دفاتر سرمایه‌گذاری، تهیه قراردادها، تنظیم اوراق و اسناد سهام و ضمانت‌نامه‌ها، جمع‌آوری، تنظیم و دسته‌بندی مدارک مالی مربوط به فعالیت‌های تجاری – بازرگانی- اقتصادی شرکت‌ها و در بخش حسابرسی، رسیدگی به حساب‌های درآمد و هزینه، نظارت بر صحت و سقم عملکرد مالی موسسات، شرکت‌ها و نحوه نگهداری حساب‌های مربوطه، تراز سود و زیان از طریق روش‌های حسابرسی که براساس استانداردهای بین‌المللی تهیه و تدوین شده اشاره کرد. اگر شما هم دارای یک شرکت حسابداری هستید این گزارش را بخوانید تا با با ریزه‌کاری‌های آن بیشتر آشنا شوید.

بازاریابان حسابدار

حسابداری حد و مرز شغل‌های دیگر را ندارد و همه افراد به‌نوعی با آن درگیر هستند. ممکن است یک سوپرمارکت کوچک خود بتواند از پس حساب و کتاب و سود و زیان بربیاید اما قطعا می‌توان گفت که حتی سوپر مارکت‌های بزرگ و شرکت‌های وسیع به چند حسابدار نیاز دارند. در این مرحله شما به‌عنوان مدیر یک مجموعه حسابداری باید اهداف سازمانی خود را مشخص کنید. به‌عنوان مثال باید بدانید که لازم است چه تعداد نیرو در اختیار داشته باشید و هدف‌تان این است که به کجا برسید. بعد از اینکه نقشه راه تعیین شد حتماً به جذب نیرو اقدام کنید و از حسابداران خبره در این زمینه کمک بگیرید. از سوی دیگر باید اقداماتی را انجام دهید تا بتوانید نظر انجمن خبره حسابداری را به خود جلب کنید.

برای اینکه کار خود را شروع و وسیع کنید باید از چند بازاریاب ماهر در این زمینه استفاده کنید. این بازاریابان باید به اصول حسابداری مسلط باشند تا بتوانند به‌راحتی کارایی شرکت را توضیح دهند. این در حالی است رقبای شما ممکن است زودتر از خودتان سراغ شرکت‌های دیگر رفته باشند به همین دلیل باید کار خود را طوری آغاز کنید و گسترش بدهید که آوازه شرکت شما قبل از اینکه به آنجا مراجعه کنید، رسیده باشد. برای این کار می‌توانید از سیستم خوش‌قولی و تحویل به‌موقع دفاتر سود و زیان استفاده کنید، برخی شرکت‌ها ممکن است بنا به هر دلیلی نیازمند حسابداری در کوتاه‌مدت باشند. برای اینکه بتوانید نظر مشتریان را نسبت به فعالیت شرکت خود جلب کنید یک تیم ویژه برای این کار در نظر بگیرید تا این افراد بتوانند به‌صورت ۲۴ ساعته روی این موضوع تمرکز کنند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را تحویل دهند.

تعامل با کارمندان

ممکن است رئیس شرکتی که به وی خدمات دادید از حساب و کتاب حسابداری سر در نیاورد. شما باید به کارمندان خود بیاموزید که به زبان ساده موضوع را به‌طور خلاصه برای رئیس شرکت و هیات‌مدیره توضیح دهند. مسلما کارمندی که نزد شما مشغول به فعالیت است حقوقی می‌خواهد و برای شما هزینه دارد. شما می‌توانید با در نظر گرفتن پاداش بابت هر کار اضافه کارمندان خود به روحیه آنها بیفزایید تا بهره‌وری کارتان بالا رود. البته این کار هم هزینه‌های‌تان را افزایش می‌دهد اما باید این نکته را در نظر بگیرید که شما طرف حساب مشتری هستید و هرگونه قراردادی با شما منعقد می‌شود و در نهایت پول به حساب شرکت ریخته می‌شود. شما می‌توانید با در نظر گرفتن این موارد به بهره‌وری کار و مدیریت خود در سیستم بیفزایید.

برنامه‌نویسی و چند نکته طلایی

برای اینکه کار خود را خارج از محیط حسابداری گسترش دهید، علاوه بر اینکه افراد را به کارخانه‌ها برای تعیین سود و زیان می‌فرستید باید برنامه‌نویسان قوی برای شرکت خود استخدام کنید. این برنامه‌نویسان می‌توانند سکوی پرتاب و همچنین در راستای تبلیغات شما در هر حوزه‌ای باشند. معروف شدن در این شغل تنها ایده می‌خواهد. شما می‌توانید برای هر صنف یک برنامه جداگانه طراحی کنید تا افراد بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

این برنامه باید به‌گونه‌ای نوشته شود که افراد در هر سطح خواندن و نوشتن بتوانند استفاده کنند. به‌عنوان مثال برای صنف فروشندگان موبایل برنامه‌ای تدوین کنید و این گزینه را قرار دهید که افرادی که به‌صورت خرده‌فروشی و عمده‌فروشی فعالیت دارند، بتوانند از آن بهره ببرند.

حال زمان تبلیغات شما در صنف موبایل است. وقتی توانستید محصول خود را به چند مغازه مهم در بازار عرضه کنید و آنها شما را پذیرفتند، زمان بهره‌برداری شما از فرصت به دست آمده است. شما در این شرایط باید تلاش کنید نام برند خود را به چشم خریداران موبایل هم آشنا کنید و برای این کار کافی است تخفیف مناسبی در نظر بگیرید و از مشتری بخواهید که کارت یا نام شرکت شما را برای مدتی کوتاه در مقابل دید مشتریان خود بگذارد. با این کار شما می‌توانید به‌راحتی در این بخش معروف شده و از سود بالایی بهره‌مند شوید.

پشتیبانی خدمات

هیچ‌وقت سرتان را آن قدر شلوغ نکنید که نتوانید خدمات مناسبی ارائه دهید. بخشی از کار شما به خدمات پس از فروش بازمی‌گردد و هرچند مدت یک‌بار شما باید به‌عنوان پشتیبان محصولی که ارائه کرده‌اید یا درباره فردی که برای حسابداری به کارخانه‌ای فرستاده‌اید پاسخگو باشید. البته برای خدمات پشتیبانی در این حوزه می‌توانید درآمدی را در نظر بگیرید و بخشی از درآمد خود را از این طریق تأمین کنید.

منبع» فرصت امروز

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا