حذف معافیت‌ها و تخفیف‌های مالیاتی

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم از تصویب حکمی در ماده ۵ لایحه برنامه ششم خبر داد که به موجب آن برقراری هرگونه تخفیف، ترجیح و یا معافیت مالیاتی جدید طی برنامه ممنوع می‌شود.

محمد خدابخشی اظهار کرد: بر اساس ماده ۵ لایحه برنامه ششم به منظور تحقق صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی، اصلاح نظام درآمدی دولت و همچنین قطع وابستگی بودجه به نفت تا پایان برنامه ششم احکامی به تصویب رسیده که از جمله آن‌ها ممنوعیت برقراری هرگونه تخفیف، ترجیح و یا معافیت مالیاتی جدید طی برنامه است.

به گفته وی بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، ۲۵ درصد عوارض ارزش افزوده دریافتی از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی شهرستان‌ها برای تأمین زیرساخت‌ها و ارائه خدمات بر آن‌ها و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی استان قرار می‌گیرد. این سهم از مبلغ مربوط به شهرهای استان به نسبت کسر می‌شود.
خدابخشی با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق یادآور شد: بر این اساس عوارض وصولی ارزش افزوده و عوارض آلودگی واحدهای تولیدی در هر شهرستان به نسبت جمعیت بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های همان شهرستان توزیع می‌شود.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا