طرح جامع مالیاتی از فساد مالی، پولشویی و فرار مالیاتی جلوگیری میکند

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت شفاف سازی اطلاعات در نظام اقتصادی کشور گفت: با اجرای کامل طرح جامع مالیاتی می توان از فساد مالی، پولشویی و فرار مالیاتی در کشور جلوگیری کرد. از سازمان امور مالیاتی، «مسعود پزشکیان» امروز (دوشنبه) در جلسه مشترک سازمان امور مالیاتی کشور به عنوان مجری طرح جامع مالیاتی و دستگاه های ذیربط تامین کننده اطلاعات آن، از خواست و اراده جدی مسوولان نظام برای اجرای طرح جامع مالیاتی تا پایان امسال و رفع موانع و مشکلات زیرساختی کشور برای پیاده کردن هر چه سریعتر این طرح سخن گفت.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در صورتی که شبکه ها و سیستم های جمع آوری اطلاعات اقتصادی به سامانه های اطلاعاتی دستگاه های ذیربط متصل شوند، امکان راستی آزمایی اطلاعات اشخاص فراهم شده و این امر، امکان مدیریت صحیح منابع حوزه رفاه اجتماعی را فراهم می کند.
پزشکیان افزود: با وجود این شبکه ها و سامانه های اطلاعاتی دقیق و جامع، زمینه برخورد پیش از وقوع جرم و تخلف بوجود آمده و از سوی دیگر اطلاعات واقعی و صحیحی در اختیار دستگاه هایی همچون سازمان امور مالیاتی کشور برای وصول عادلانه و دقیق مالیات قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه امروزه دیگر قاچاقچی را در لب مرزها دستگیر نمی کنند، تصریح کرد: با تکیه بر سیستم های پیشرفته و یکپارچه اطلاعاتی، گردش کالا و پول در کشور رصد شده و به محض ورود کالای قاچاق به مبادی فروش و یا پول آن به حساب های افراد، منشا این پول ها بررسی شده و برخورد لازم با افراد صورت می گیرد.
در این جلسه، الزام ها و تکلیف های قانونی دستگاه های ذیربط و همچنین موانع و مشکلات هر یک از این دستگاه ها در مسیر اجرایی کردن طرح مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، پیشتر رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور از وصول ۲۷۵ تریلیون و ۷۴۳ میلیارد ریال مالیات های مستقیم و ارزش افزوده در چهار ماه نخست امسال خبر داده بود که در همسنجی با پارسال ۲۹ درصد رشد داشته و ۹۵ درصد پیش بینی بودجه محقق شده است.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا