حذف کارت‌ بازرگانی یکبار مصرف کلید خورد

تازه‌ترین قابلیت‌های سامانه جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی با حضور وزیر اقتصاد، معاونین و مشاورین ایشان رسماً رونمایی شد که یکی از قابلیت‌های ویژه آن اعتبارسنجی هوشمند دارندگان کارت‌های بازرگانی و در مجموع ذی‌نفعان گمرک است.

اتصال به سازمان امور مالیاتی جهت کنترل اعتبارسنجی ذی‌نفعان شامل صاحبان کارت‌های بازرگانی، حق‌العمل‌کاران امور گمرکی، شرکت‌های حمل‌ونقل و حتی اعتبارسنجی پرسنل فعال آنها از تازه‌ترین قابلیت‌های ویژه سامانه جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی است.

با اجرایی شدن این قابلیت جدید در سامانه جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی، شناسایی صاحبان کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف توسط گمرک به راحتی امکان‌پذیر خواهد بود. با اتصال گمرک به بخش اعتبارسنجی سازمان امور مالیاتی زمانی که صاحب کارت بازرگانی اقدام به اظهار کالای خود در گمرک می‌کند سامانه جامع گمرکی به صورت هوشمند اعتبار صاحب کارت و حتی حق‌العمل‌کار یا پرسنل وی را بررسی و مشخص می‌کند که صاحب کارت بازرگانی یا سایر ذی‌نفعان در گمرک اعتبار کافی را برای انجام عملیات گمرکی دارند یا خیر که در صورت تأیید اعتبار امکان ادامه عملیات گمرکی برای وی فراهم و در غیر این صورت ادامه انجام تشریفات گمرکی امکان‌پذیر نخواهد بود.

گمرک ایران موفق شده است به همت دانش‌پژوهان داخلی تمامی فرآیندهای گمرکی را الکترونیکی نماید که این عملیات از مرحله اظهار تا درب خروج گمرک را شامل می‌شود.

بزرگ‌ترین دستاورد گمرک در دولت راه‌اندازی گمرک الکترونیک در ایران بود، به نحوی که با استفاده از دانش‌پژوهان داخلی موفق شدیم با راه‌اندازی و اجرای سامانه جامع گمرکی ۳۴عملیات گمرکی را الکترونیکی کنیم.

راه‌اندازی بزرگ‌ترین بانک اطلاعات تجارت خارجی کشور، پنجره واحد تجاری مجازی، کیف پول الکترونیکی، پروانه الکترونیکی، سامانه آنلاین ارزش، دوراظهاری واردات، دوراظهاری صادرات، دوراظهاری ترانزیت، طرح کارشناسی مجازی، مانیفست الکترونیکی، صندوق الکترونیکی، کنترل الکترونیک بدهی‌ها، سامانه جامع بازبینی، توزین هوشمند، بایگانی دیجیتال، اعمال بخشنامه‌ها به صورت الکترونیکی، سامانه ثبت و دریافت شماره سریال گوشی‌های تلفن همراه، سامانه هوشمند بیمه و تیر الکترونیکی از جمله مهمترین دستاوردهای گمرک الکترونیک در دولت یازدهم بود.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا