افزایش ۵۰ درصدی حق شغل کارمندان

به گزارش اخبار حسابداری ایران، بر اساس مصوبه هیئت دولت، سقف حداکثر امتیازات و فوق العاده‌های مواد ۶۵-۶۶-۶۸و ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری ۵۰درصد افزایش یافت. بر اساس ماده۶۵ به کلیه مشاغل براساس عواملی نظیر اهمیت و پیچیدگی وظایف و مسؤولیتها، سطح تخصص و مهارتهای مورد نیاز “حق شغل” اختصاص می یابد. همچنین حداقل امتیاز جدول یا جداول ارزشیابی مشاغل(۲۰۰۰) و حداکثر آن(۶۰۰۰) می‌باشد.

بر اساس ماده ۶۶کلیه شاغلین مشمول این قانون براساس عواملی نظیر تحصیلات، دوره‌های آموزشی و مهارت (علاوه بر حداقل شرایط مذکور در اولین طبقه شغل مربوط) ، سنوات خدمت  و تجربه از امتیاز حق شاغل که حداقل (۱۰۰۰) و حداکثر(۴۵۰۰)امتیاز می‌باشد، بهره‌مند می‌گردند.حداکثرامتیاز این ماده برای هر شاغل از هفتاد و پنج‌درصد(۷۵%) امتیاز شغل وی تجاوز نخواهد کرد.

به گزارش اخبار حسابداری ایران،همچنین در ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری ۱۰ نوع فوق العاده برای کارکنان درنظر گرفته شده که عبارتند از : فوق‌العاده سختی کار و کار در محیطهای غیر متعارف، انجام خدمات خارج از وقت اداری، فوق‌العاده ایثارگری متناسب با درصد جانبازی، کارمندان فعال در خارج کشور در پستهای سازمانی، جبران هزینه سفر و مأموریت روزانه داخل و خارج از کشور، نوبت کاری ، فوق‌العاده مناطق کمتر توسعه‌یافته و بدی آب و هوا برای مشاغل تخصصی، جابه‌جایی محل خدمت کارمندان،  فوق‌العاده شغل برای مشاغل تخصصی، متناسب با سطح تخصص و مهارتها، کمک هزینه عائله‌مندی و اولاد به کارمندان مرد شاغل و بازنشسته و وظیفه‌بگیر مشمول این قانون که دارای همسر می‌باشند معادل(۸۰۰) امتیاز و برای هر فرزند معادل(۲۰۰)امتیاز و حداکثر سه فرزند.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا