آغاز نشست شورای عالی کار برای تعیین دستمزد ۹۶

نشست شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد ۹۶ عصر امروز با حضور شرکای اجتماعی کار در وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی از ساعاتی پیش آغاز شده است.

به گزارش اخبار حسابداری ایران دویست شصت و دومین نشست شورای عالی کار با حضور سه نماینده کارگری، سه نماینده کارفرمایی و چهار نماینده از دولت کار خود شروع کرد. پیش بینی می شود، در این نشست نمایندگان کارگری و کارفرمایی به نتایج قطعی نخواهند رسید و در دویست و شصت و سومین نشست بحث افزایش مزد ادامه یابد.

«حمید حاج اسماعیلی» از فعالان حوزه کار در این باره در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: به نظر می رسد شرکای اجتماعی کار بتوانند روی افزایش ۱۳ درصدی دستمزدها به توافق برسند. وی گفت: نمایندگان کارگری باید تلاش خود را روی تخصیص سبد کالا برای کارگران انجام دهند تا هر ماه دولت خود را ملزم به دادن سبد غذایی برای خانوارهای کارگری کند.

یادآور می شود، در نشست فردای شورای عالی کار، نمایندگانی از وزارت صنعت و معدن و اقتصاد و امور دارایی حضور خواهند یافت. در نشست امروز شورای عالی کار، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور ندارد. تعیین حداقل دستمزد ۹۶ کارگران از وظایف شورای عالی کار است که همه ساله در ماه پایانی سال و با حضور نمایندگانی از دولت، جامعه کارگری و کارفرمایی برای سال بعد تعیین می شود.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا