هیچ رقمی در ذهن دولت برای تعیین مزد ۹۶ کارگران نیست

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در نشست‌های سه‌جانبه‌گرایی دستمزد مورد بررسی قرار می‌گیرد و اصلا هیچ رقمی در ذهن دولت نیست.به گزارش اخبار حسابداری ایران به نقل از خبرآنلاین، علی ربیعی درباره نرخ احتمالی دستمزد در سال آینده اظهار داشت: یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در حال حاضر رقم دستمزدی است که کارگران دریافت می‌کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که مدنظر دولت برای نرخ دستمزد سال آینده چیست؟ با توجه به این‌که حداقل دستمزد حدود ۸۰۰ هزار تومان است، آیا رقمی بیش از یک میلیون تومان برای حداقل دستمزد تعیین می‌شود؟ افزود: در نشست سه‌جانبه کارگران، کارفرمایان و دولت این موضوع بررسی می‌شود و اصلا دولت هیچ رقمی در ذهنش نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که نشست‌های سه‌جانبه نرخ را تعیین می‌کند، تصریح کرد: شما می‌گویید دولت چه نظری دارد، من به شما می‌گویم که در نشست‌های شورای عالی کار نرخ تعیین می‌شود.

بنا به این گزارش،موضوع تعیین دستمزد امسال کمی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته بود. اگر هر ساله حداقل دستمزد صرفا با چانه‌زنی گروه‌های کارگری، کارفرمایی و دولت تعیین می‌شد، اما امسال پیش از ورود به مقوله تعیین دستمزد، توافقی بین سه ضلع شرکای اجتماعی حاصل شد و آن هم تهیه هزینه معیشت زندگی یک ماهه یک خانواده کارگری با میانگین ۳.۵ نفر بود که در نهایت این هزینه در کارگروه تخصصی دستمزد، ۲ میلیون و ۴۸۹ هزار تومان تعیین شد.

تعیین هزینه ۲ میلیون و ۴۸۹ هزار تومان مقدمه‌ای شد برای آغاز جلسات شورای عالی کار که نخستین جلسه آن هفته گذشته بود. خروجی آن جلسه که با حضور اعضای کارگری، کارفرمایی و دولتی شورای عالی کار برگزار شد این بود که هر یک از گروه‌های کارگری و کارفرمایی در جلسه بعد که امروز برگزار می‌شود، جمع بندی و پیشنهادات خود را درباره دستمزد ارائه دهند.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا