دستورالعمل شیوه رسیدگی و وصول مالیات محصولات دخانی ابلاغ شد

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور از ابلاغ دستورالعمل چگونگی رسیدگی و وصول مالیات محصولات دخانی خبر داد. «علی اصغر رمزی» افزود: معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور هفدهم خردادماه امسال با اعلام شماره حساب خزانه برای واریز وجوه، نسخه ای از دستورالعمل چگونگی رسیدگی و وصول مالیات محصولات دخانی را ارسال کرد.

به گفته وی، دستورالعمل ارسال شده مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور بر اساس ماده ۷۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور بوده و برای اداره های مالیاتی استان ها ابلاغ شده است.

تصویر این نامه و دستورالعمل برای بهره برداری واحدهای ذیربط و علاقه مندان در درگاه الکترونیکی این مرکز، درگاه الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت، واحدهای ستادی، دفترهای مستقل و مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور قرار گرفته است.
چندی پیش «ثمین صدیق» نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران، اعلام کرد بر پایه تحقیقات جهانی، ۱۰ درصد افزایش مالیات سیگار به کاهش هشت درصدی مصرف سیگار منجر می‌شود.

همچنین به گفته «محمدحسین قربانی» نایب رئیس دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تلاش وزارت بهداشت و مجلس در سال ۱۳۹۵، میزان مالیات دخانیات برای سیگارهای تولید داخل ۲۰درصد، برای تولید مشترک ۳۰درصد و برای سیگارهای وارداتی ۴۰درصد تعیین شد اما با فشارهای خارج از مجلس در قانون بودجه سال ۹۶ میزان مالیات سیگار برای تولید داخل به ۱۰درصد، تولید مشترک به ۱۵درصد، برندهای خارجی تولید داخل به ۳۰درصد و سیگار وارداتی به ۴۰درصد رسید.

در ۲ ماه نخست امسال صنعت دخانیات کشور معادل چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون نخ تولید کرد که در مقایسه با تولید مدت مشابه پارسال یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون نخ معادل ۱۲۸ درصد رشد کرد.

واردات سیگار در این مدت نیم میلیارد نخ بود که در همسنجی با پارسال ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون نخ معادل ۸۰ درصد کاهش یافت.

 

 

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا