چراغ سبز به لغو مالیات معاملات زیانده بورسی

رئیس سازمان بورس گفت: با چراغ سبز سازمان مالیاتی، قرار است مالیات فقط به معاملات سودده تعلق گیرد و افرادی که در خرید سهام ضرر کرده باشند، بزودی از مالیات معاف شوند. به گزارش اخبار حسابداری ایران؛ شاپور محمدی از افزایش امیدها به رونق بازار سرمایه خبر داد و گفت: کارمزدها نیز کمتر و فعالیت شرکت‌ها تسهیل خواهد شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: همچنین قرار است مالیات، فقط به معاملات سود ده تعلق گیرد و افرادی که در خرید سهام ضرر کرده باشند، به زودی از مالیات معاف شوند.

وی تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی برای لغو مالیات معاملات زیان ده چراغ سبز نشان داده است و به رونق قریب الوقوع بازار سرمایه امیدواریم.

محمدی با بیان اینکه امسال حجم مبنا و دامنه نوسان نیز با تغییراتی جدی مواجه می‌شود، اظهارداشت: همه کارمزدهای معاملاتی در بورس ها تقلیل پیدا می‌کند و البته این کاهش کارمزدها غیر از حذف مالیات از معاملات زیان ده خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه کاهش کارمزد معاملات برای راه اندازی معاملات الگوریتمی لازم است، گفت: بنابر مصوبه شورای عالی بورس، کارمزد سازمان بورس از هشت ده هزارم به شش ده هزارم تغییر یافت.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، در ادامه سخنان خود به موضوع بوک بیلدینگ اشاره کرد و افزود: عده‌ای در نامه‌ای اعلام کردند که عرضه های اولیه با مشکل مواجه است؛ بنابراین عرضه های اولیه در بازار سرمایه اصلاح و فواید آن نصیب همه شد.

محمدی گفت: قوانین بازار سرمایه حدود ۸ سال پیش اصلاح شد و هم اکنون نیز در حال اصلاح مجدد است که این ملاحظات تا یک ماه آینده به شورای عالی بورس می‌رود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار سپس به موضوع توقف و بازگشایی نمادها در بورس اشاره کرد و افزود: اگر توقف نمادهای برخی شرکت ها طولانی شد به خاطر ضعف دستورالعمل ها بود که بررسی و اصلاح شد و این نیز تا دو هفته آینده ابلاغ می شود.

محمدی عدم برخورد با اخلالگران در بازار سرمایه را تضییع حقوق بیش از ۱۰ میلیون سهامدار دانست و گفت: رسانه ها کنترل کننده قدرت، مقامات و مردم عادی هستند و می‌توانند شفافیت و افزایش مطالبه‌گری را دنبال کنند.

وی تاکید کرد: برای بازار سرمایه سه کارکرد اصلی انتخاب صحیح اطلاعات، فرهنگ سازی و کمک به شفافیت تعریف شده است؛ ضمن اینکه در عدالت اطلاعاتی، رسانه ها نقش مهمی دارند و در حالتی که شرکتی اطلاعات را افشا نمی کند؛ سازمان بورس با حمایت رسانه ها وارد عمل خواهد شد.

محمدی در ادامه، به اقدامات آتی سازمان‌بورس اشاره کرد و گفت: راه اندازی معاملات قرارداد آتی در معاملات سهام، انجام معاملات نفت خام در بورس انرژی و راه اندازی بورس ارز با همکاری بانک مرکزی از جمله اقدامات آتی سازمان‌ بورس تا پایان سال جاری محسوب می‌شود.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا