طرح اصلاح آیین نامه صدور و تمدید کارت بازرگانی به هیات دولت ارسال شد

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت با اشاره به ابلاغیه منع صدور کارت بازرگانی یکبار مصرف در فروردین ماه امسال، از ارسال طرح اصلاح آیین نامه صدور و تمدید کارت بازرگانی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به هیات دولت خبر داد‌.

«علی علی آبادی فراهانی» با اشاره به انتشار خبری با موضوع صدور کارت بازرگانی یکبار مصرف برای واردات دوربین مداربسته، اظهار داشت: فروردین ماه امسال قانون منع صدور هرگونه کارت بازرگانی یکبار مصرف و موقت یا تحت عنوان های مشابه دیگر به سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها ابلاغ شد و در آن ابلاغیه، صدور کارت بازرگانی صرفا در چارچوب و شرایط آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات مورد تاکید ویژه ای قرار گرفت.
وی با تاکید بر ضرورت تشکیل کمیته پایش کارت های بازرگانی، افزود: در ابلاغیه صادر شده بررسی صلاحیت متقاضیان جدید و احراز صلاحیت دارندگان فعلی کارت بازرگانی که پیشتر نیز طی بخشنامه قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده بود، مورد تاکید مجدد قرار گرفت.
این مقام مسئول با اشاره به برگزاری جلسه های متعدد با گمرک و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: در جلسات برگزار شده، اصلاح فرآیند چگونگی صدور و تمدید کارت بازرگانی، احراز صلاحیت حرفه ای و شناسایی دقیق تر متقاضیان مورد بررسی قرار گرفت که برآیند جلسات باعنوان اصلاح آیین نامه صدور و تمدید کارت بازرگانی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت برای طرح و تصویب به هیات وزیران ارسال شد.
علی آبادی با مثبت ارزیابی کردن طرح ارسالی به هیات دولت، خاطرنشان کرد: طرح مذکور حاوی نکات موثری در حوزه قانونمند کردن و قابلیت کنترل بیشتر، دارا بودن ساختار قانونی، کاهش احتمال تخلفات و جلوگیری از استفاده ناصحیح از کارت های بازرگانی است.
نخستین مزیت صدور کارت بازرگانی نظم بخشی به فضای اقتصادی است؛ علاوه بر این، طبقه بندی فعالان اقتصادی از نظر نوع فعالیت اقتصادی از طریق کارت بازرگانی انجام می شود.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا