فردا دومین جلسه تعیین حداقل دستمزد ۱۳۹۳

dastmozd

عضو کمیته دستمزد شورای عالی کار با اشاره به تشکیل اولین جلسه تعیین دستمزد سال ۱۳۹۳، افزود: پرسشنامه‌هایی برای آمارگیری میدانی در سطح کشور توزیع شده است.

ابوالفضل فتح‌الهی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در خصوص جلسات کمیته‌های دستمزد اظهار داشت: جلسات کمیته دستمزد برای تعیین حداقل دستمزد کارگران از هفته گذشته آغاز شده و این هفته دومین جلسه تشکیل خواهد شد.
عضو  کمیته دستمزد شورای عالی کار تصریح کرد: به همین منظور پرسشنامه‌هایی در سطح کشور توزیع شده که در آن ۶۰ قلم کالای اساسی مورد نیاز معیشت کارگران مورد آمارگیری میدانی قرار می‌گیرد.
وی اضافه کرد: پس از بررسی و مشخص شدن نتایج این نظرسنجی، هزینه‌های مربوط به مسکن، پوشاک، بهداشت و آموزش را محاسبه می‌کنیم و به یک رقم مشخص می‌رسیم.
فتح‌الهی با بیان اینکه سازمان جهانی کار و یونیسف میزان مشخصی را برای دریافت کالری توسط هر فرد در ماه مشخص کرده است، گفت: بر این اساس در حال بررسی سبد کالا و استخراج یک متوسط هزینه خانوار هستیم تا با توجه به نرخ تورم آمار و رقم دقیقی را برای تعیین دستمزد به شورای عالی کار ارائه کنیم.
نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان اینکه امیدواریم در گروه کارگری به یک رقم واحد برای ارائه به شورای عالی کار برسیم، افزود: انتظار داریم که حداقل دستمزد از نرخ تورم کمتر نباشد و بتواند تورم را پوشش دهد.

نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا