نخستین جلسه تعیین دستمزد ۹۶ برگزار شد

در اولین جلسه دستمزد شورای عالی کار مقرر شد تا نتایج تحقیقات و تصمیمات گرفته شده در جلسات کارگروه تخصصی مزد به شورای عالی کار ارائه شود و مبنای محاسبه دستمزد سال آینده کارگران قرار بگیرد. به گزارش اخبار حسابداری ایران به نقل از ایسنا، ابوالفضل فتح الهی ـ نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در گفت وگویی اظهار کرد: این جلسه با محوریت دستمزد سال ۹۶ و با حضور همه نمایندگان گروه‌های کارگری، کارفرمایی و دولت برگزار شد و نماینده دولت از مجموع کلیه توافقات صورت گرفته در هفت جلسه قبلی کارگروه تخصصی مزد و روند برگزاری جلسات گزارشی ارائه کرد.
وی افزود: در این جلسه مقرر شد تا با توجه به روند رو به رشد جلسات کارگروه تخصصی مزد و توافق در خصوص تعیین صلاحیت مراجع رسمی آماری، جداول مربوطه استخراج و در جلسه هفته آینده شورای علی کار ارائه شود تا داده‌ها و نتایج به دست آمده در کارگروه تخصصی مزد را مبنای تعیین دستمزد سال آینده کارگران قرار دهیم.
نماینده کارگران در شورای عالی کار ادامه داد: با درایتی که معاونت روابط کار وزارت در برگزاری  و اداره جلسات ستاد مزد داشتند و نتایج جلسات که بر اساس یافته‌ها و پایه‌های علمی استوار است امیدواریم که خروجی جلسات به عنوان مبنای تعیین مزد قرار گیرد.
فتح الهی گفت: با توجه به آنکه همه گروهها بر افزایش قدرت خرید کارگران توافق دارند انتظار داریم که بند دو ماده ۴۱ قانون کار و توجه به سبد معیشت خانوارهای کارگری امسال مورد اعتنای بیشتری قرار بگیرد.
به گفته وی ارائه نتایج و خروجی جلسات کارگروه تخصصی مزد و مبنا قرار گرفتن آن برای تعیین مزد سال آینده نشان از اهمیت کمیته‌های تخصصی مزد دارد چرا که سالهای گذشته این اتفاق نمی‌افتاد.
این مقام مسئول کارگری در ادامه افزود: در این جلسه موضوعاتی نظیر مزد منطقه‌ای به دلیل وجود مشکلات عدیده از جمله مهاجرت نیروی کار از سوی گروهها رد شد و نماینده دولت نیز آن را نفی کرد چرا که لازمه اجرای چنین شیوه‌ای انجام کار کارشناسی بر مبنای مطالعات پژوهشی و تحقیقات میدانی است.
وی متذکر شد: در نخستین جلسه دستمزد شورای عالی کار، گروه کارگری پیشنهادات خود را در قالب کارگروه مزد ارائه کرد. کارفرمایان نیز به بیان مشکلات خود پرداختند و در نهایت مقرر شد تا در جلسه آینده شورا تصمیمات جلسه کارگروه تخصصی مزد را نهایی و جداول مربوطه را به طور کامل استخراج کنیم و به جلسه هفته آینده شورای عالی کار ببریم.
به گفته فتح الهی کارگران مشکلات کارفرمایان را به خوبی درک می‌کنند ولی حل مشکلات کارفرمایان از طریق دولت و در حوزه‌های دیگر باید انجام شود و دولت به وظیفه خود در قبال کارفرمایان عمل کند.
نرم‌افزار جامع مالی و اداری ویژن

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. برای یک خانواده ۲ نفره برای سه وعده صبحانه ،ناهار و شام که اگه فقط نون و پنیر بخورن
    فاکتور یک روز
    نون سنگگ ۵ عدد ۵۰۰۰تومان
    پنیر ۷۸۰ گرم ۷۰۰۰ تومان
    مجموع ۱۲۰۰۰تومان

    مجموع * ۳۰ = ۳۶۰/۰۰۰ تومان
    حالا
    خدا کنه مریض نشم …
    خدا کنه صاحب خانه از اجاره ش فراموش کنه …
    خدا کنه لباسام کثیف و پاره نشن
    خدا کنه برامون مهمون نیاد وگرنه آبرومون میره
    خدا کنه این ماه قبضای آب و برق و گاز چاپ نشه و بدستمون نرسه
    خدا کنه این ماه بابام به دادم برسه
    خدا کنه نمیریم چون کفنم نداریم….
    من یک کارگر ایرانی هستم.زنده باد ایرانی….زنده باد اقتصاد فوق مقاومتی

    جای خالی را پر کنید.
    خدا……………..کنه اونایی که ۸۱۲۰۰۰ تومن قانون کار رو تصویب کردن.

دکمه بازگشت به بالا